نرم افزار طراحی MSEW (3.0)

MSEW (3.0) نرم افزار طراحی

یک برنامه تعاملی برای طراحی و تجزیه و تحلیل دیوارهای حائل پایدار شده مکانیکی است. این برنامه از دستورالعمل های طراحی AASHTO، 00-043FHWA-NHI- و NCMA پیروی می کند. توجه داشته باشید که02/98  AASHTOبر اساس طراحی تنش مجاز (ASD) است در حالی که  AASHTO 07 بر اساس طراحی ضریب مقاومت بار (LRFD) است. NCMA به دیوارهای حائل مدولار مسلح شده با ژئوسنتتیکها (SRW) محدود می شود.

 MSEW امکان تجزیه و تحلیل پایداری کلی را با استفاده از روش Bishop با قوس دایره ای فراهم می کند. برای تجزیه و تحلیل کاملتر و کارآمدتر، MSEW می تواند فایل های خروجی را را برای تجزیه و تحلیل های بیشتر توسط نرم افزار  ReSSA ارائه کند. داده‌های خروجی شامل مواردی همچون قدرت اتصال است.

این نرم افزار شامل پیشرفت‌های بسیاری مانند محاسبات مقادیر، بارهای اضافی جامع تر، استفاده از فشارهای جانبی کولن برای پایداری داخلی و خارجی، ارائه نتایج بهبود یافته پایداری شیب، فایل‌های گرافیکی سازگار با AutoCAD، روش‌های طراحی مبتنی بر NCMA یا LRFD و موارد دیگر می باشد.

نرم افزار طراحی (3.0) ReSSA
(3.0) ReSSA

برنامه ReSSA یک برنامه تعاملی و گرافیکی غنی است. که به طراح اجازه می دهد تا گزینه‌های مختلف طراحی شیب‌ها و خاکریزهای خاک‌مسلح شده و غیر‌مسلح را بررسی کند. این نرم افزار می تواند پایداری شیب ها و خاکریزها را با در نظر گرفتن سطوح شکست دایره ای (روش Bishop) و سطوح شکست گوه ای دو و سه قسمتی (روش اسپنسر) تجزیه و تحلیل کند. برای محدود کردن تحلیل ها به پایداری داخلی، پایداری خارجی و موارد دیگر، می‌توان یک منطقه مشخص برای سطوح لغزش تعیین کرد.

آشنایی با قابلیت های نرم افزار 

فایل های داده تولید شده توسط (3.0) MSEW را می‌توان برای تجزیه و تحلیل بهینه‌تر پایداری کلی به ReSSA وارد کرد. مواردی مانند قدرت اتصال تولید شده در MSEW را می توان در این نرم افزار در نظر گرفت.

کاربر می تواند تا 25 لایه خاک را مشخص کند.که هر‌کدام دارای خواص مقاومتی متفاوتی هستند. اثرات عناصری مانند ترک کششی (عمق مشخص شده)، فشار آب، بارهای اضافی عمودی و شیبدار و لرزه‌خیزی را می‌توان در نظر گرفت.

کاربرد تجزیه و تحلیل

ReSSA به طور خاص برای مدل سازی راحت لایه های مسلح کننده افقی توسعه یافته و می توان ژئوسنتتیکها یا تسمه های فلزی را مشخص کرده و خوردگی آرماتورهای فلزی را در طول عمر شیب ارزیابی کرده و اثرات آن را در محاسبات پیاده کرد. ReSSA مقاومت خروجی را در امتداد انتهای عقب و جلوی هر لایه تقویت کننده به طور خودکار محاسبه می کند. کشش جلویی نشان دهنده حالتی است که در آن خاک نسبت به لایه تقویتی تعبیه شده به سمت بیرون حرکت می کند. در نتیجه، این نرم افزار می تواند ناپایداری سطحی بالقوه را ارزیابی کند. این نرم افزار در تجزیه و تحلیل، مقاومت موجود در هر مقطع را که توسط مقاومت خروجی یا مقاومت بلندمدت مسلح کننده دیکته می‌شود(هر کدام کوچکتر است) وارد می‌کند.

امکانات بیشتر

کاربر می تواند مقاومت تقویت کننده را در قسمت جلویی آن وارد کند. این پارامتر می تواند نشان دهنده قدرت اتصال باشد. این نمی تواند از مقاومت طولانی مدت لایه مسلح کننده تجاوز کند. نتایج به صورت جدول بندی شده و همچنین به صورت گرافیکی ارائه شده است. نتایج دقیق را می توان با کلیک بر روی پارامتر مورد نظر در منو مشاهده کرد.

در نتایج اسپنسر، کاربر می‌تواند توزیع Fs را در امتداد هر لایه تقویت‌کننده، سطح بحرانی مربوطه، تنش نرمال و توزیع آب منفذی مرتبط، و خط رانش برای این سطح را مشاهده کند. تمامی سطوح لغزش تحلیل شده نیز قابل نمایش هستند. در نتایج بیشاپ، کاربر می‌تواند توزیع F‌ها را در امتداد نقاط ورودی‌و‌خروجی مشخص‌شده مشاهده کند.

نرم افزار طراحی 3 Slide

3 Slide نرم افزار طراحی

یک نرم افزار تجزیه و تحلیل پایداری شیب سه بعدی است. با این نرم افزار بسیاری از ویژگی های تجزیه و تحلیل موجود از جمله زمین شناسی پیچیده، مواد ناهمسانگرد، بارگذاری و پشتیبانی به صورت کامل سه بعدی در دسترس هستند.

3 Slide ابزار جدیدی است که به مهندسان ژئوتکنیک اجازه می‌دهد تا ضریب ایمنی هندسه‌های پیچیده پایداری شیبهای سه بعدی همچون زلزله، دیوارهای پایدار شده مکانیکی ، شیب های پایدار شده توسط نیلینگ و موارد دیگر را مدل کرده و می توانند بدون نیاز به تعیین جهت از قبل، خرابی ها را در هر جهت محاسبه کنند و کارایی در مدل سازی و تحلیل را افزایش دهند.

نرم افزار طراحی Geo5

Geo5 نرم افزار طراحی

این برنامه برای بررسی دیوارهای خاکی پایدار شده مکانیکی و دیوارهای حائل مدولار تقویت شده توسط ژئوگریدها استفاده می شود. ویژگی های اصلی برنامه  MSE Wall GEO5/ عبارتند از:

  • بررسی پایداری دیوار در برابر لغزش و واژگونی
  • بررسی ظرفیت باربری خاک پی
  • تایید پایداری داخلی
  • تأیید پایداری کلی در سطح لغزش دایره ای (بیشاپ، اسپنسر)
  • پایگاه داده داخلی پارامترهای خاک و انواع مسلح کننده های ژئوگرید
  • تعداد دلخواه اضافه بار اعمال شده به سازه ها (نواری، ذوزنقه ای، بار متمرکز)
  • تعداد دلخواه نیروهای وارد شده (لنگرها، نرده های ایمنی و غیره)
  • اثرات زلزله (Mononobe-Okabe، استانداردهای چینی، NCMA – SRW)

اشتراک گذاری مطالب این صفحه در :

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!