پروژه­ های موفق با ابزارهای مناسب کلید می­خورند

یک پروژه تجاری در مقیاس بزرگ در ایالت پنسیلوانیا، با شش دیوار مختلف وجود دارد که طول آنها مجموعاً بیش از دو کیلومتر است. با وجود دیوارهایی که برخی به تنهایی 200 متر طول و ارتفاع حداکثری 5/5 متری دارند، پروژه نیازمند به یک رویکرد طراحی و ساخت و همینطور برنامه­ ای بود که سبب اطلاع رسانی تمامی گروه­های پروژه شود. شرکت k & M Dri-Lay، مسئول نصب دیوارها بود و حتی با وجود چند هفته شرایط سخت آب و هوایی که باعث سیل فراگیر در تمام محل سایت شده­ بود، این شرکت، ساخت و ساز را در 90 روز به اتمام رساند.

ابزارهای مناسب پروژه
ابزارهای مناسب پروژه

تمام دیوارها یک شیب و یا سطح روسازی شده در بالای خود دارند که نیازمند طراحی ویژه و همچنین ملاحظات ساخت و ساز هستند. در سال 2007، مهندس طراح پروژه از دیوار های ژئوبلوک برای ساخت دیوارها استفاده کرده و همینطور از انعطاف پذیری طراحی این دیوارها در هنگام مدل کردن سربارها، بهره برد.

با­ این­ وجود، یکی از نمونه ملاحظات در نظر گرفته­ شده طراحی در پروژه به شرح زیر است:

چه زمانی باید لایه­ های بالایی ژئوگرید را بسط داد؟

طراح باید به دو دلیل، طولانی و گسترده کردن لایه های مسلح کننده بالایی ژئوگرید را در نظر بگیرد.

  • پایداری دیوار: زمانیکه شیب­ها و سربارها در بالای دیوار حائل قرار گرفته­ اند، بارهای بیشتری، به ­ویژه آن بارهایی که سعی در بیرون کشیدن شبکه ژئوگرید از خاک را دارند، در لایه­ های بالایی پخش می­شوند. طولانی کردن شبکه­ های بالا در محاسبات بیرون­کشیدگی خاک و پایداری کلی بالای دیوار، سبب بهره ­مندی از مزایای آشکار آن می­گردد.
  • ارتقاء عملکرد: علت اصلی گسترده کردن شبکه­ های بالایی همراه با روسازی بالا، این است که پتانسیل ترک خوردگی­ها را در آینده به حداقل برساند. این ترک خوردگی­ها همچنین با اجازه دادن عبور آب از میان ترک و شکستگی­ ها به محدوده خاکریزی، سبب کوتاه شدن طول عمر سطح روسازی و دیوار حائل شده ­است. مهندس طراح باید جرم خاک مسلح و جرم خاک موجود را به عنوان ساختار­های جدا از هم که به صورت مستقل عمل کرده، در نظر بگیرد. اگرچه هیچ حرکت نسبی بین این دو محدوده وجود ندارد، اما یک درز سازه­ ای مشخص باقی می­ماند. ما با برقراری یک پل ارتباطی بین لایه­ های گسترده شده شبکه ژئوگرید و درز سازه­ای، باعث برهم زدن هرگونه تغییرات بین آنها (شامل کاهش نشست و به حداقل رساندن ترک­ خوردگی ­های محتمل در سطح روسازی شده در آینده) نیز می­شویم که در نهایت این دستاورد، طول عمر روسازی و دیوار حائل را افزایش می­دهد.

برآورد دقیق و صحیح طرح ­های شرکت نامدار

شرکت راه گسترش نامدار برای کمک به پیمانکاران در انجام وظایفشان، ابزارهای مناسب متعددی را بطور مؤثر تولید کرده ­است. این ابزارها شامل ارائه دفترچه های محاسبات فنی و برآوردهای اولیه پروژه می باشد. برآورد صحیح و دقیق طرح، کلید اصلی اطمینان از شروع خوب پروژه شما است.

هر کاربر می تواند با مراجعه به سایت شرکت نامدار namdar.org برآورد اولیه ای شامل مقادیر قطعات ژئوبلوک، قطعات درپوش، مقدار ژئوگرید مورد نیاز و … به دست آورد. شما می­توانید از این موارد گفته شده به عنوان طرح پیشنهادی استفاده کنید.

سازگار با محیط زیست

شرکت راه گسترش نامدار از نظر زیست محیطی یک شرکت پویا و سازگار با طبیعت محسوب می­شود. این شرکت در تلاش است تا در آینده مدیریت ساخت محصولات سبز در حوزه راه و ساختمان را بدست ­آورد. سازه ­ها و محصولاتی که با محیط زیست سازگار بوده، بازده و راندمان را افزایش داده و اثرات منفی را کاهش می­دهند. به عنوان یک پیشرو در صنعت راه و ساختمان، شرکت نامدار راه­ حل­های محیط زیستی مناسبی را برای هر محوطه سبز فراهم می­سازد.

سبز-و-ماندگار-شرکت نامدار-فضای سبز-محیط زیست-هوای پاک

آزمون جامع لرزه ای(در مقیاس کامل)

سیستم ژئوبلوک -که تنها بلوک دیوار حائل مدولار است-، تنها محصولی است که  آزمون جامع لرزه ­ای را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این آزمایش­ها در کشور ژاپن و در همکاری با دانشگاه کلمبیا، دانشگاه دل آویر، شرکت ژئوسینتتیک هوسکر، بنیاد ملی علوم و مؤسسه ملی پژوهش مهندسی ژاپن انجام گرفته­ است. نتیجه این آزمایش­ها یک ارزیابی جامع مجدد در صنعت راه و ساختمان محسوب می شود و حاکی از این مسئله است که چگونه بارهای لرزه ­ای در دیوارهای حائل مدولار مدل می­شوند.

منابع و ابزار­ها برای محصولات نامدار

در سایت namdar.org ، شما می توانید منابع وسیعی از اطلاعات را درباره قطعات نمادار ژئوبلوک در اختیار داشته ­باشید. هرآنچه که باید درباره ساخت، طراحی و برنامه پروژه دیوار حائل و یا حصار کشی برای جلوگیری از آلودگی رانش خاک، حفظ زیبایی در پروژه های مسکونی، تامین امنیت در پروژه های راهسازی بدانید، در سایت شرکت نامدار در دسترس قرار گرفته ­است.

سایت namdar.org را برای موارد زیر نیز بررسی کنید:

اشتراک گذاری مطالب این صفحه در :

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!