بلوک نمادار

بلوک های نمادار، قطعات پیش ساخته بتنی می‌باشند که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا تولید شده و تحول اساسی در اجرای دیوارهای محوطه ایجاد کرده است. از بلوکهای نمادار برای حصارکشی مجتمع های مسکونی، ویلاها، دیوار کارخانه، سوله و …  استفاده می‌کنند. این قطعات بصورت پکیج کامل (قطعات کامل، نیمه، کنج درپوش دیوار، درپوش ستون) تولید شده و هیچگونه برشکاری حین نصب وجود ندارد.

دیوار سوله با بلوک نمادار

به علت نمای زیبای بادبر با طیف متنوعی از رنگها و در عین حال مقاومت، تراکم و استحکام بالا استفاده از این قطعات روز به روز در حال افزایش است. معمولا در اجرای این دیوارها پرت مصالح به حداقل رسیده و با صرف هزینه کمتر، در کمترین زمان ممکن نمایی زیبا و مقاوم خواهید داشت.

نصب نرده روی بلوک نمادار

همچنین از بلوک های بتنی نمادار به عنوان دیوار حائل نیز استفاده می‌شود. در واقع در برخی مناطق فرسایش و رانش خاک می‌تواند به ساختمان های مجاور صدمه وارد کرده و هزینه های بیشتری برای شما در پی داشته باشد. در این موارد استفاده از بلوک نمادار علاوه بر جلوگیری از رانش خاک ، موجب می‌شود تا به ظاهر ساختمان شما جلوه‌ی خاصی داده و امنیت کافی را بهمراه داشته باشد. ضمناً از بلوک نمادار می‌توان در مناطق مرتفع که گل کاری می‌شوند و یا حتی جداسازی مناطق مختلف ویلا و یا حیاط های بزرگ نیز استفاده کرد.

دیوارچینی با بلوک

این بلوک دارای مزایایی هستند که باعث می‌شوند تا نسبت به روش های سنتی امتیاز بالاتری داشته داشته و در اولویت انتخاب مشتریان قرار گیرند. چراکه در روش سنتی ظاهر مناسبی برای دیوار وجود نداشته و نیاز به عملیات نماسازی مجدد وجود خواهد داشت. برخی از این مزایای دیوارهای اجرا شده با بلوک نمادار شامل موارد زیر هستند:

  • مقرون به صرفه و اقتصادی نسبت به دیوارهای سنتی (سنگی، آجری و …)
  • اجرای سریع و آسان
  • تنوع رنگ
  • دوام و ماندگاری طولانی
  • تراکم و کیفیت بالای قطعات
  • عدم پرت قطعات حین حمل و نصب
  • عدم نیاز به بندکشی
  • پکیج کامل قطعات
  • امکان داشتن دیوار دو رو نما با استفاده از بلوک یک رو نما

بلوک نمادار بتنی

این قطعات بتنی طبق انتظار، از سیمان و مصالح سنگی با کیفیت(شن و ماسه) ساخته می‌شوند. خواص متمایز آن ها در کیفیت، تراکم و زیبایی بوده که موجب شده تا استفاده از آن ها راه حلی مناسب و مقرون به صرفه‌ برای ساخت دیوارهای محوطه محسوب شود. امروزه بلوک های سیمانی مرسوم در اجرای دیوارکشی ارزان کاربرد داشته و در جاهایی که نیاز به نما وجود داشته باشد، به ناچار علاوه بر دیوارچینی نیاز به عملیات نماکاری می باشد. طبیعی است در چنین شرایطی استفاده از بلوک های نمادار بدلیل یک مرحله ای بودن روند اجرا و سرعت بخشیدن به اتمام پروژه، به کاهش جدی هزینه ها منجر خواهد شد.

 
بلوک نمادار بتنی

کاربرد دیوارهای نمادار

امروزه دیوارهای نمادار با داشتن ویژگی های خاص، در مکان های مختلفی مانند پروژهای تجاری، مسکونی، اداری و ضنعتی (کارخانجات و سوله های آنها) کاربرد فراوانی دارند. با شناخت بیشتر دامنه کاربردهای متنوع بلوک های نمادار، می‌توانید استفاده های بهینه تری از این دیوارها کسب نمایید.

کاربرد دیوار
کاربرد دیوارهای نمادار

روند تولید بلوک نمادار

دستگاه تولید بلوک های نمادار با استفاده از سیستم ویبره و پرسی توانایی تولید قطعات با تراکم و کیفیت بالا را دارد. قطعات پس از تولید توسط دستگاه پرس، به اتاق بخار منتقل می شوند تا در مدت زمان مشخص شده طبق آیین نامه های معتبر بین المللی، عمل آوری بتن تکمیل شده و قطعات به مقاومت اولیه رسیده و سپس با چیدمان مناسب روی پالت های چوبی آماده بارگیری می شوند.

اتاق بخار
روند تولید

فروش بلوک نمادار

بلوک های نمادار به عنوان یکی از مصالح ساختمانی به روز شناخته می شوند که در قالب پکیج کامل به بازار عرضه می‌شوند. کیفیت، تراکم، وزن، میزان جذب آب و استحکام این بلوک از جمله عوامل مهمی است که در هنگام خرید بایستی به آنها توجه کرد. به همین علت نیاز است تا از قبل از نهایی کردن فرآیند خرید، قطعات تولیدی را از نزدیک مشاهده نموده و پس از مذاکره با تیم فروش شرکت تولید کننده، اقدام به خرید نمود.

شرکت راه گسترش نامدار با رویکردی کاملا مهندسی و تجربه‌ای بالغ بر 15 سال در زمینه اجرای انواع پروژه های عمرانی در بخش های مختلف محوطه سازی و پروژه های ساختمانی با ورود به حوزه قطعات بتنی نمادار توانسته است با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخت بلوک های نمادار و خدمات پس از فروش مناسب، رضایت حداکثری کارفرمایان خود را تامین نماید.

دیوار نمادار رنگی. فروش بلوک

قیمت بلوک سیمانی نمادار

معمولا نمی‌توان برای بلوک نمادار قیمت مشخصی تعیین کرد. در واقع قیمت بلوک بتنی متاثر از قیمت سیمان و سنگدانه ها می‌باشد. در واقع با تغییر قیمت مصالح پایه نظیر سیمان، مصالح سنگی و همچنین سایر هزینه‌ های بالاسری ناشی از تعمیرات دستگاه ‌های خط تولید، دستمزد کارگران و حمل ‌و نقل مصالح باعث افزایش قیمت بلوک نمادار می‌شوند.

مقایسه بلوک نمادار و بلوک معمولی

آیتم مقایسه ای

بلوک نماداربلوک ساده

  قطعه بلوک (نمادار/ساده)

ابعاد هندسی (سانتیمتر)

40*20*20

40*20*20

وزن (کیلوگرم)

20

8

تراکم قطعه

بسیار بالابسیار پایین

پرت حین حمل و تخلیه

در حد صفر

بسیار زیاد
(در برخی موارد 20 الی 30 درصد)

جذب آب

بسیار ناچیز

بسیار زیاد

نحوه تولید

با دستگاه های مکانیزه ویبره و پرسی

با دستگاه های تخم گذار

کف قطعهته باز

ته پر

تنوع رنگ

بسیار متنوع

ندارد

مقاومت در برابر یخبندان

مطلوب

ندارد

دیوار
(نمادار/ساده)

 کاربرد

دیوار کشی حیاط، ویلا

دیوار کشی حیاط، ویلا و داخل ساختمان
پروژه هایی که مشتری همزمان با حضارکشی به موضوع نما نیز حساس هست.

پروژه هایی که مشتری صرفاً به حصارکشی با کمترین هزینه فکر میکند.

مقاومت و پایداری دراز مدت دارد.

عموما قطعه پشت کار هست و در صورت نیاز به نما، باید روی آن نما نصب شود.

پکیج کامل قطعات

قطعه کامل، نیمه، درپوش دیوار و ستون

ندارد
نیاز به هیچ گونه برشکاری و شکستن قطعات نیست.

برای قرار نگرفتن قطعات روی یک بند باید قطعات شکسته شوند.

مراحل انجام کار در صورت نیاز به نماکاری

صفر تا صد در یک مرحلهبلوک چینی، سیمانکاری، نصب نما
مقاومت در برابر فشار جانبی
بار باد و …
مطلوب

ندارد

نقاط قوت و ضعف

مزایا

یک مرحله ای بودن، کاهش هزینه و افزایش سرعت کار، نمای زیبای سنگیارزان بودن و نصب سریع در شرایطی که به نما نیاز نیست.

قابل رقابت با همه دیوارهای سنتی

مقرون به صرفه در شرایطی که صرفاً حصارکشی  بدون نما با ارزان ترین روش مد نظر است.

معایبعدم توجیه ریالی در شرایطی که به نما نیاز نیست.

کیفیت پایین، پرت زیاد، عدم توجیه ریالی در شرایطی که به نماکاری نیاز هست.

اشتراک گذاری مطالب این صفحه در :

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!