نامدار

قطعه پایدار کننده شیب

قطعه پایدار کننده شیب با الهام از هندسه لانه زنبوری که دارای ویژگی های منحصر بفردی است طراحی و با دستگاه های تولید قطعات بتنی به روش بتن خشک تولید می شود. مهمترین کاربرد این قطعه برای کنترل فرسایش خاک در شیب های صفر تا 45 درجه می باشد که با چیدمان منظم و رعایت فرم لانه زنبوری یک بستر مناسب برای مهار و کنترل خاک های سطحی زمین شیبدار ایجاد می کند.

قطعه-شش-ضلعی-کنترل-فرسایش-شیب-اصلی

مشخصات استاندارد

قطعه پایدار کننده شیب

مشخصات هندسی

قطعه پایدار کننده شیب

فرم و هندسه قطعه پایدار کننده شیب این امکان را ایجاد میکند که چیدمان به نحوی باشد که قطعات در محور افقی با یکدیگر درگیر شده و قفل و بست مناسبی برای یکپارچه شدن و حفظ خاک بستر ایجاد کند.

با توجه به توخالی بودن قطعه، امکان اجرای فضای سبز، گلکاری، چمن کاری و … داخل قطعه وجود دارد که این امکان هم افزایش عملکرد قطعه برای کنترل فرسایش خاک کمک میکند و هم میتوان از قطعه به عنوان قطعه سبز برای ایجاد فضای گلکاری استفاده نمود.

2شش-ضلعی-گلکاری-شده بعد
شش-ضلعی-بدون-گلکاری قبل

با توجه به ویژگی های هندسی این قطعه، کاربردهای متفاوت دیگری را میتوان برای آن تعریف نمود:

– با چیدمان قطعه روی بستر صاف میتوان کفسازی مناسب برای فضا انجام داد به صورتی که قطعات در کنار هم قفل شده و داخل قطعه شن‌ریزی می شوند، البته امکان چمن کاری در فضای خالی بین قطعات نیز در حالت اجرا به صورت کفسازی وجود دارد.

– اگر هم قطعه ها را به صورت عمودی اجرا کنیم میتوانیم یک دیوار عمودی مشبک ایجاد کنیم که قابلیت استفاده به عنوان نرده برای دیوار های حصار را خواهد داشت. با توجه به بتنی بودن قطعات، به راحتی با چسب بتن قابل اجرا خواهد بود.

– با توجه به تو‌خالی بودن قطعه، امکان اجرا به صورت دیوار فلاورباکسی جهت اجرای فضای سبز نیز وجود دارد، بدین صورت که با هر یک متر ارتفاع دیوار قطعات یک متر عقب‌نشینی خواهند نمود.

- با چیدمان قطعه روی بستر صاف میتوان کفسازی مناسب برای فضا انجام داد به صورتی که قطعات در کنار هم قفل شده و داخل قطعه شن‌ریزی می شوند، البته امکان چمن کاری در فضای خالی بین قطعات نیز در حالت اجرا به صورت کفسازی وجود دارد.
- اگر هم قطعه ها را به صورت عمودی اجرا کنیم میتوانیم یک دیوار عمودی مشبک ایجاد کنیم که قابلیت استفاده به عنوان نرده برای دیوار های حصار را خواهد داشت. با توجه به بتنی بودن قطعات، به راحتی با چسب بتن قابل اجرا خواهد بود.
- با توجه به تو‌خالی بودن قطعه، امکان اجرا به صورت دیوار فلاورباکسی جهت اجرای فضای سبز نیز وجود دارد، بدین صورت که با هر یک متر ارتفاع دیوار قطعات یک متر عقب‌نشینی خواهند نمود.

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

همین الان فرم مشاوره را تکمیل فرمایید